• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124483
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ افزایش خشونت علیه زنان غزه و کوتاهی پلیس


روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود به معضل افزایش خشونت‌های خانوادگی در نوار غزه و خلأ قانونی برای حمایت از زنان پرداخته است. به نوشته این روزنامه، طی یک‌سال گذشته زنان غزه نزدیک به 2هزار شکایت در مورد خشونت‌های فیزیکی در دادگاه‌های غزه به ثبت رسانده‌اند. با وجود آنکه رشد آمار شکایت‌های قانونی در این زمینه امیدوار‌کننده است اما واکنش دستگاه‌های قانونی و پلیسی به این شکایت‌ها رضایت‌بخش نیست.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
شورش 7 سناتور علیه ترامپ


نیویورک تایمز تصویر 7 سناتور جمهوریخواه را که علیه حزب خود شورش کردند و در جریان استیضاح ترامپ در کنار دمکرات‌ها قرار گرفته‌اند، در صفحه اول خود منتشر کرده است. سوزان کالینز، لیسا مرکوفسکی، میت رامنی، بن ساس، بیل کاسیدی و پت تومی به استیضاح دونالد ترمپ رای مثبت دادند. میت رامنی، یکی از سرشناس‌ترین آنها، بعد از استیضاح در پستی توییتری بار دیگر تاکید کرد که ترامپ مسئول حمله به کنگره و آشفتگی انتخابات آمریکا بوده و لایق استیضاح بوده است.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
فشار اسرائیل بر رهبران فلسطین


جروزالم پست از تصمیم دولت بنیامین نتانیاهو برای تحریم سران تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد صلاحیت رسیدگی به پروندۀ جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی را دارد. به این ترتیب با وجود مخالفت‌های اسرائیل، راه برای انجام تحقیقات در این رابطه هموار شده است. اسرائیل که عضو این دیوان نیست، پیش از این صلاحیت آن را در رسیدگی به این پرونده رد کرده بود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید